Musikk & Historie, 2024

350 kr

Årets tema er «den andre». Dette konseptet er henta frå filosofien, og er nytta til å skildra tendensen i kulturen vår til å dela inn i to – dikotomien. Ofte ligg det ei verdivurdering i slike: Det er ein dominant part som kan definera innhaldet til ein underdanig part. Slik kan ein få dikotomiar som mann/kvinne, sivilisasjon/barbari, tru/overtru osv. Desse syner seg ofte å vere overforenklingar som stiller seg opne for kritikk.

I dette nummeret skriv Sam Girling om bruken av bondeinstrument ved adelshoff på 1700-talet, og korleis desse har endra meining over tid. Martin Wåhlberg har teke for seg om korleis ein har oppfatta bruken av fargar på antikk marmor i kulturhistoria, og korleis ein kan sjå diskusjonar om musikalsk ornamentikk i ljos av desse. Allan Badley har sett på korleis popularitet i samtida forma biletet av komponisten Ignaz Pleyel, og korleis dette på ny farga biletet av han for ettertida.

I tillegg til temaartiklane presenterer Halvor K. Hosar for fyrste gongen generalbasslæreteksta til Johan Daniel Berlin, som er den eldste av slaget sitt i Noreg, og instrumentkonservator Vera de Bruyn-Ouboter er intervjua om restaureringa av instrument etter brannen ved Ringve musikkmuseum i 2015. I tillegg har Emil Bernhardt, Sjur Haga Bringeland og Morten Fuglestad skrive musikkomtaler.

46 på lager

Om utgiveren:


Musikk & Historie er eit norsk tidsskrift som skriv om historisk musikk, eller tidlegmusikk, frå eit tverrfagleg, idéhistorisk perspektiv. Tidsskriftet er meint å vera eit forum for interesserte lesarar og skribentar, og ynskjer å eksistera i krysningspunktet mellom fyrsterangs forsking og populærformidling. Kvart nummer har ei hovudvekt på artiklar som omhandlar eit tema som knyter musikken til dagsaktuelle tema, men tidsskriftet trykker òg tekster om andre tema.

Tegn abonnement her!

Kjøp tidligere utgaver

Andre likte også…

Meny